Lublin
Filharmonia Lubelska - sala koncertowa
ul. Marii Curie-Skłodowskiej 5
12.01.2024
19:00
Bilet premium – 70 zł
Bilet normalny – 50 zł
Bilet ulgowy – 40 zł
Bilet szkolny – 40 zł
Bilet z Kartą – 40 zł
Bilet grupowy – cena ustalana po wcześniejszym zgłoszeniu
Bilet Młodego Melomana – 20 zł
UWAGA!
ORKIESTRA SYMFONICZNA FILHARMONII LUBELSKIEJ
KRZYSZTOF GRZYBOWSKI – klarnet
PAWEŁ KOS-NOWICKI – dyrygent
Program:
W.A. Mozart – Koncert klarnetowy A-dur, KV 622
F. Mendelssohn-Bartholdy – suita „Sen nocy letniej”
P. Warlock – Capriol Suite
Pierwszy koncert symfoniczny z cyklu „Klasycznie co piątek” w nowym roku 2024 już 12 stycznia!
Wieczór rozpoczniemy od słynnej suity „Sen nocy letniej” F. Mendelssohna na podstawie sztuki Shakespear'a o tym samym tytule, którą 17-letni wówczas kompozytor zafascynował się tuż po lekturze jej niemieckiego tłumaczenia autorstwa F. Schlegla. Na zamówienie króla Fryderyka Wilhelma IV w 1842 roku Mendelssohn napisać miał muzykę do dramatu, do której dołączył młodzieńczą uwerturę koncertową, nota bene po raz pierwszy wykonaną w Szczecinie pod batutą Carla Loewego. Wśród części suity znajduje się jeden z najpopularniejszych utworów kompozytora – słynny marsz weselny.
Solistą koncertu będzie jeden z najwybitniejszych klarnecistów swojego pokolenia, jedyny Polak, który ukończył studia mistrzowskie u legendy klarnetu Sabine Meyer (Musikhochschule Lübeck) – Krzysztof Grzybowski. Wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Lubelskiej pod batutą I dyrygenta Pawła Kosa-Nowickiego wykona jeden z ostatnich skończonych utworów wielkiego W.A. Mozarta, jego „łabędzi śpiew” – trzyczęściowy Koncert klarnetowy A-dur, KV 622, dedykowany czołowemu klarneciście schyłku XVIII wieku Antonowi Stadlerowi.
Finał wieczoru należeć będzie do mało znanego twórcy Petera Warlocka, a właściwie Philipa Arnolda Heseltine'a, który swój pseudonim „Warlock” zawdzięcza swoim zainteresowaniu okultyzmem. Ten wiodący niekonwencjonalny i skandalizujący tryb życia brytyjski kompozytor znany był ze swojego zamiłowania do muzyki dawnej. Jego suita „Capriol” z 1926 roku, oparta na zbiorze renesansowych tańców T. Arbeu „Orchesographie”, jest tego najwybitniejszym przykładem. W 6-częściowej suicie zawarł on m.in. prototyp francuskiego menueta w postaci Bransles, czołowy taniec dworu burgudzkiego Tordion, Pavane, czy Mattachins (Taniec szabli).
CZYTAJ WIĘCEJ